Imate metalni ukus u ustima, moguće da ste se predozirali sa jednim vitaminom
FOTO: pixabay

Ako ponekad imete osjećaj kao da držite metalni novčić u ustima, ništa čudno, mnogi ljudi to osjećaju.

Metalni ukus u ustima je poremećaj poznat pod nazivom disgeusija. Može nastati naglo ili se stvarati tokom vremena.

Najčešći razlozi zašto se javlja ukus metala mogu biti loša oralna higijena, problemi s disajnim putevima, pušenje, refluks želudačne kiseline.

Veoma često ova neprijatnost u ustima se može pojaviti ukoliko pijemo određene vrste lijekova, uključujući antibiotike, pojedine lijekove za srce, lijekove za giht i kamen u bubregu, i antihistaminike.

Mnogi ljudi ne znaju da zapravo metalni ukus se može javiti i kada upotrebljavamo suplemente – dodatke u ishrani koji sadrže metale, poput bakra, cinka ili hroma, kao i preparati gvožđa i kalcijuma.

Jedan od uzroka ukusa metala u ustima može biti i prevelika doza vitamina D

Vitamin D podržava imunološku funkciju, jačanje kostiju i apsorpciju magnezijuma, ali prevelika doza može da dovede do neželjenih reakcija.

Britanski Državni zavod za zdravstvo (NHS) je saopštio da bi od kraja marta do septembra "većina ljudi mogla da dobije dovoljnu količinu vitamina D od sunčeve svjetlosti". Ali, u kombinaciji sa ishranom i dodatkom suplemenata, mogu se pojaviti određeni simptomi predoziranja.

Iako se vitamin D prvenstveno dobija sunčevim zracima i putem hrane, prirodni načini ne mogu dovesti do predoziranosti, ali zato sumplementi mogu. Dugotrajna upotreba može da dovede do gomilanja previše kalcijuma u tijelu.

Smatra se da je gornja granica vitamina D 600 internacionalnih jedinica (IU), odnosno 15 mcg vitamina D dnevno. Ukoliko je veća doza može doći do hiperkalcemije.
Pratite InfoBijeljina.com putem Android i IOS aplikacije, te društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Vaš komentar

Komentari ( 0 )